reklama

Karol, nikdy na Teba nezabudnem

Dnes sú to presne štyri roky, čo si Ťa Pán povolal k sebe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (176)
Obrázok blogu

 

Si pre mňa nezabudnuteľným človekom, ktorý svojim životom ukázal, ako sa má žiť a napĺňať odkaz nášho Pána.
Bol si príkladom človeka s veľkým srdcom plným Lásky, dobroty, nádeje, humoru, radosti, pokoja, tolerancie a trpezlivosti.
Dokázal si nám vlievať nádej a silu svojimi povzbudzujúcimi slovami i vlastným príkladom.
Do svojho poslania si vložil celé svoje srdce a obetoval si mu všetky svoje sily a talent i zdravie.
Nebál si sa upozorniť na najpálčivejšie problémy sveta a poukázať na potrebu lásky, solidarity a pokoja medzi ľuďmi. Bránil si úctu k ľudskému životu v jeho všetkých fázach od počatia až po prirodzenú smrť. Sám si nám svojim vlastným príkladom ukázal ako znášať s trpezlivosťou a oddanosťou do Božej vôle svoje utrpenie a že ľudský život má svoju hodnotu a dôstojnosť aj vtedy, keď je odkázaný na pomoc iných a zdanlivo odpísaný.
Svoj kríž si dokázal niesť s obrovskou trpezlivosťou a nádejou až do konca. Tým si nám všetkým ukázal hodnotu ľudského života a utrpenia. Nikdy nezabudnem na to všetko čo si pre nás urobil a ako si sa pre nás obetoval, veľmi som Ti za to vďačná.
Nádherné svedectvo podáva aj osobný tajomník Jána Pavla II., kardinál Stanislaw Dziwisz v knihe s názvom Život s Karolom v úvodnej časti tejto knižky, táto časť jeho spomienok má názov Šatka:

„Vtedy som jeho tvár videl naposledy. Pravdu hovoriac, videl som ju ešte stovky ráz. V každom čase. Každý deň. Očami viery. A tiež, samozrejme, očami srdca, očami pamäti. Naďalej cítim jeho prítomnosť, hoci je iná, než bola tá, na ktorú som si zvykol. No vtedy som jeho tvár videl naposledy doslovne. Ľudsky. Posledný raz som videl toho, ktorý bol pre mňa otcom a majstrom. Posledný raz som videl jeho telo, ruky. No predovšetkým videl som tvár. Keď som sa na ňu pozeral, spomínal som si na jeho pohľad. Lebo práve jeho pohľad udivoval a vzbudzoval pozornosť. Túžil som, aby táto chvíľa trvala večne. Všetko som robil spomalene, aby sa čas predĺžil do nekonečnosti. No v istej chvíli som na sebe zacítil pohľady a pochopil som. Pochopil som, že musím ... Vzal som bielu šatku a položil som ju na jeho tvár. Jemne. Akoby som sa bál, že ho zraním. Akoby ten hodváb bol preňho ťarchou, utrpením. Našťastie mi na pomoc prišli slová modlitby: „Pane, nech jeho tvár teraz hľadí na tvoju otcovskú tvár, nech tvár, ktorú náš zrak už neuvidí, kontempluje tvoju krásu.“ On bol už v dome Otca, pred Pánovou tvárou. Jeho pozemská púť skončila. Sledoval som slová modlitby a pri modlitbe som začal spomínať. Nanovo som začal prežívať štyridsať rokov, ktoré som ja, obyčajný kňaz, dotýkajúc sa „tajomstva“ prežil po jeho boku. Po boku Karola Wojtylu.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som veľmi rada, že proces blahorečenia Jána Pavla II. je už vo finálnej fáze, komisia v Ríme už odovzdala svoje stanovisko pápežovi Benediktovi XVI. a ten by mal určiť termín blahorečenia Jána Pavla II.
Všetkým vám prajem krásny deň.

Michaela Kniezová

Michaela Kniezová

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  1x

človek obdivujúci veci medzi nebom i zemou a objavujúci farby života, vieru, nádej a lásku Zoznam autorových rubrík:  bezlepkové receptyĽudia môjho životaLáska a jej farbyDúha mojich pocitovMojimi očamiTo, čo trápi a bolíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu