reklama

Krásne zážitky s príbehmi Káju Maříka

Nádherné prostredie českých lesov, útulná horáreň a v nej rodinka s nezbedným chlapčekom Kájom Maříkom ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)
Obrázok blogu

 

Tak na týchto príbehoch o tomto nezbednom chlapcovi som vyrastala vďaka mojej tete, ktorá kedysi starostlivo zbierala príbehy Káju Maříka zo starých českých novín a potom ich dala zviazať.
Vždy, keď sme u nej boli, tak nám z nich čítavala a ja som spolu s ostatnými snívala pri týchto príbehoch malého nezbedného chlapca.
Netrpezlivo som čakala, keď nám ich teta začne čítať, buď ráno, keď som sa skôr zobudila, alebo večer, keď sme zaspávali.
Príhody z tejto knižky sú priam čarovné, plné radosti, detskej hravosti, nezbednosti, ale aj plné životnej múdrosti a ponaučení. Opisujú život malého Káju Maříka, vyrastajúceho v lese v horárni, kde žije v nádhernej prírode spolu s dcérkou hlavného lesníka Zdeničkou, jeho školské roky, pomaly rastúcu lásku k Zdeničke, ktorá nakoniec predsa len po mnohých skúškach a ťažkostiach sa spečatí v manželstve Káju a Zdeničky.
Malého Káju mi veľmi pripomínal aj detský herec, talentovaný Tomáš Holý vo filmoch – Pod jezevčí skálou, Za trnkovým keřem a Na pytlácké stezce.
Skoda, že za komunizmu bola táto kniha zakázaná a nebyť mojej obetavej tety, nedostala by som sa k nim.
Knižka vyšla znovu až začiatkom deväťdesiatych rokov, odvtedy znova akoby upadla do zabudnutia. Myslím, že je to škoda, lebo verím, že tieto krásne príbehy by dokázali zaujať a potešiť aj dnešné deti a určite by pomohli do detských srdiečok vkladať pravé hodnoty lásky, priateľstva, nezištnosti a dobrosrdečnosti.

Michaela Kniezová

Michaela Kniezová

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  1x

človek obdivujúci veci medzi nebom i zemou a objavujúci farby života, vieru, nádej a lásku Zoznam autorových rubrík:  bezlepkové receptyĽudia môjho životaLáska a jej farbyDúha mojich pocitovMojimi očamiTo, čo trápi a bolíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu